Meldingen
Alles wissen

Gigaset All You Need Box


Rob
 Rob
(@robbert)
Admin
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 33
Topic starter  

Afgelopen week heb ik samen met Bram de Gigaset All You Need Box mogen testen. Dit is een compleet smart home beveiligingspakket van Gigaset en is gevuld met:

  • Basisstation
  • Smart HD camera
  • Universal Sensor
  • Bewegingsmelder

We zijn zeker te spreken over het pakket (die we tevens verloten onder de eerste 250 members van het Smarthomeforum.nl). 

Pluspunten:

  • De installatie is echt heel eenvoudig
  • Je haalt in een keer alles in huis voor je beveiliging
  • Het is makkelijk te koppelen met systemen als Philips Hue
  • De camera werkt ook bij donker

Minpunten:

  • Langer dan 30 seconden opnemen kan alleen met een abonnement
  • Je kunt niet toespreken via de camera, alleen luisteren

Al met al is dit een hele goede keuze in mijn ogen als je net begint met veiliger maken van je huis met smart home oplossingen. Voor zo'n € 199,- vind het pakket bij verschillende webshops.

Wil je mijn uitgebreide review lezen? Neem dan hier een kijkje:  https://www.smarthomeweb.nl/gigaset-all-you-need-box-review/

 

Co-Founder van Smart Brothers en schrijft dagelijks op Smarthomeweb.nl.


Citeren
Onderwerp trefwoorden
Bobke
(@bobke)
Nieuw lid
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 2
 

Beste Rob, ben zo juist lid geworden omdat ik mijn smartcamera van de  gigasetbox maar niet aan de praat krijg. Kom niet verder dan de bluetooth activeren en de wifi selecteren. Verder kom ik niet meer. Als i, jou review lees is het een peulenschil. Graag je hulp


BeantwoordenCiteren
Rob
 Rob
(@robbert)
Admin
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 33
Topic starter  

Goedemiddag Bob,

Welkom op Smarthomeforum.nl! Goed dat je dit eventjes aankaart. Ik vraag Bram om hier z.s.m. op te reageren, gezien hij specifiek de camera van de Gigaset All You Need Box getest heeft. 

Greets,

Rob

Dit bericht is gewijzigd 3 jaar geleden door Rob

Co-Founder van Smart Brothers en schrijft dagelijks op Smarthomeweb.nl.


BeantwoordenCiteren
Bram
 Bram
(@bram)
Moderator
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 5
 

Hallo Bobke, 

Heb je al geprobeerd de camera te resetten? Vaak wanneer een camera gekoppeld staat aan een oud account of een recente Wifi maakt deze geen verbinding met een nieuw netwerk. Je kunt de camera resetten door met een pincet in het kleine gaatje te drukken aan de achterkant van de camera, houdt dit ongeveer 20 seconden vast totdat het lampje blauw begint te branden. Wellicht kun je hem nu wel succesvol activeren.

Hoop dit hiermee je probleem opgelost is! Anders kun je me altijd nog een berichtje sturen dan zoeken we samen naar een oplossing.

Gr. bram


BeantwoordenCiteren
Bobke
(@bobke)
Nieuw lid
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 2
 

Hallo Bram, helaas mislukt. Heb 2 smartcamera's en beide krijg ik niet aan de gang. Mijn telefoon of tablet, beide van samsung, zien de camera's wel via bluetooth,  maar zodra ik het wifi-netwerk selecteer, wachtwoord invul en op doorgaan klik begint het blauwe lampje te knipperen waarna dit na enkele seconden naar rood gaat en weer naar de lijst teruggaat van de wifi-netwerken.

Beide camera's ruim 20 seconden de resetknop ingehouden.

Gr. Bobke


BeantwoordenCiteren
Gigaset Smart Home
(@gigaset-smart-home)
Geverifieerd merk ✓
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 2
 

Beste Bobke,

Wanneer de camera is gereset dan dient u daarna de stekker even uit het stopcontact te halen. Daarna de app opnieuw opstarten en wanneer de app is opgestart dan de camera weer in het stopcontact. Het lichtje op de camera wordt dan blauw en met koppelen begint hij te knipperen. Wanneer u hem via bluetooth ook gekoppeld heeft zou u deze ook uit uw bluetooth moeten verwijderen. De smartcamera moet dan helemaal als nieuw overkomen voor de smartphone of tablet. 

Sommige camera's worden toegevoegd maar uiteindelijk niet helemaal gekoppeld. Vanwege onze veiligheideisen is het daarna moeilijk om hem helemaal te koppelen. Eventuele hackers kunnen dan ook niet inbreken op de cloud of camera. Excuses dat het in sommige systemen niet goed gaat maar dit is nodig om een veilige cloud te waarborgen. Daarom is een reset nodig waardoor u opnieuw de smartcamera kunt koppelen. 

Wanneer het daarna nog niet lukt om de smartcamera's te koppelen kunt u bellen op het nummer: 0201006070 of 0881000632. Succes met koppelen.

Met vriendelijke groet, 

Jaap van Gigaset 


BeantwoordenCiteren
Gigaset Smart Home
(@gigaset-smart-home)
Geverifieerd merk ✓
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 2
 

Beste Bobke,

Wanneer de camera is gereset dan dient u daarna de stekker even uit het stopcontact te halen. Daarna de app opnieuw opstarten en wanneer de app is opgestart dan de camera weer in het stopcontact. Het lichtje op de camera wordt dan blauw en met koppelen begint hij te knipperen. Wanneer u hem via bluetooth ook gekoppeld heeft zou u deze ook uit uw bluetooth moeten verwijderen. De smartcamera moet dan helemaal als nieuw overkomen voor de smartphone of tablet. 

Sommige camera's worden toegevoegd maar uiteindelijk niet helemaal gekoppeld. Vanwege onze veiligheideisen is het daarna moeilijk om hem helemaal te koppelen. Eventuele hackers kunnen dan ook niet inbreken op de cloud of camera. Excuses dat het in sommige systemen niet goed gaat maar dit is nodig om een veilige cloud te waarborgen. Daarom is een reset nodig waardoor u opnieuw de smartcamera kunt koppelen. 

Wanneer het daarna nog niet lukt om de smartcamera's te koppelen kunt u bellen op het nummer: 0201006070 of 0881000632. Succes met koppelen.

Met vriendelijke groet, 

Jaap van Gigaset 


BeantwoordenCiteren
bianco73
(@bianco73)
Nieuw lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 1
 

Beste Jaap,

 

Ik heb recent het smart home systeem L gekocht. Nu brandt er bijna continu een rode lamp op de gigaset camera. Op de site staat dat dan de privacymode geactiveerd is, maar dat heb ik juist niet geactiveerd. Ik weet  niet of het door het rode lampje komt maar ik vind de camera ook best wel warm worden, dat lijkt me niet juist.
Op advies van gigaset servicedesk heb ik de camera gereset volgens hun stappenplan maar ook dat lost het niet op. 
Ik kan helaas geen foto toevoegen hier om te laten zien welk lampje het is. Het brandt net links van het midden bovenin (zeg maar op 11 uur).
Kunnen jullie me vertellen wat ik nog kan doen zodat dit lampje niet continu brandt?
 
Mvg Bianca
Kunnen jullie mij vertellen 
 

BeantwoordenCiteren
TheresaGrant
(@theresagrant)
Nieuw lid
Deelgenomen: 9 maanden geleden
Berichten: 0
 

Is het mogelijk om een ​​andere camera te integreren om meer tijd te kunnen opnemen?


BeantwoordenCiteren
Deel: